Dusená červená šošovica so špenátom.

Červená šošovica okrem toho, že má nízky glykemický index (úžasná počas diéty), obsahuje vraj viac železa ako špenát. Skrýva v sebe kvalitné proteíny, vlákninu, vitamíny skupiny B, antioxidanty… A na jej prípravu potrebujete pomerne krátky čas 12-15 minút.

Čo budete potrebovať na náš recept:

Šalotka

2 menšie mrkvy – nastrúhané na hrubo

Vetvička čerstvého rozmarínu

200 g červenej šošovice

200 ml vývaru

Paradajky 2-3 ks (alebo konzerva krájaných paradajok)

Čerstvý špenát – väčšia hrsť

Čajová lyžička vinného octu

Kyslá smotana – 200 ml

Postup:

Na olivovom oleji opražím na jemno nasekanú šalotku, pridám nastrúhanú mrkvu a na jemno nasekaný rozmarín. Chvíľu opražím. Pridám šošovicu, zalejem vývarom a nasekanými paradajkami (v zime môžeme použiť aj krájané paradajky z konzervy). Dusím, kým nie je šošovica mäkká (12-15 minút). Na záver pridám špenát na jemno nakrájaný a 1-2 minúty dusím. Hneď vypnem. Špenát by mal len trošku zvädnúť, ale ostať pekne zelený. Na záver pridám kyslú smotanu a kávovú lyžičku vinného octu. Podávam s pita chlebom alebo aj ako prílohu ku grilovanému mäsu.

Dobrú chuť.