Do formy za 30 dní!

4e46c6878d02cd0a0448c9a7e6acb0b3Vrátili ste sa práve z dovolenky? A chutilo vám? Nevyhýbajte  sa zrkadlám, tie prekypujúce bôčiky tam sú. Áno.  Ale nemusia! Nezúfajte, stačí , keď trošku pritvrdíte a a do formy sa môžete dostať do 30 dní. Chce to len trocha plánovania a pevnej vôle.

Začíname! Hneď po návrate z dovolenky sa objednajte na najbližšiu hodinu do fitka! Tak a máte záväzok. Cvičiť by ste mali aspoň 3 krát do týždňa a to každý druhý deň. Zoberte aj kamošku, nech máte motiváciu, keď uvidíte, že ona vládze viac.

Hodiny vo fitku striedajte. Telo si rýchlo zvykne na určitý pohyb. Odborníci odporúčajú navštevovať úplne odlišné hodiny, napríklad TRX kombinovať s kardiom a občas zaradiť aj pilates alebo jogu.

Okrem návštevy fitka zaraďte do života čo najviac pohybu denne. Chodievajte pešo kde sa len dá. Vynechávajte výťah, vystúpte o zastávku skôr. Do fitka tiež môžete prísť na bicykli. Pravidelný pohyb a zdravá životospráva by sa mala stať súčasťou vášho životného štýlu.  Nielenže sa budete cítiť oveľa lepšie, vyhnete sa aj rôznym chorobám.

Nevážte sa! Radšej sa objednajte na odborné meranie na špeciálnej váhe In Body. Budete presne vedieť, koľko máte navyše tukov a ako ste na tom so svalovou hmotou. Dôležitá informácia je aj množstvo vody v tele. Poradíte sa s odborníkom o svojich postupoch. A hneď si aj dohodnite ďalšie kontrolné meranie presne o mesiac.

Posťažujte sa svojmu okoliu ako ste pribrala a že chcete schudnúť. Rozprávajte o svojich plánoch. To môže byť tiež silná motivácia a zároveň podpora od vašich blízkych.

9732efc8ab81d8d8468ac2662b02a1b9 (1)Skúste sa vzdať večere. Vaše posledné jedlo by malo byť 5-6 hodín pred spánkom. Na noc žiadne kalórie nepotrebujete. Váš organizmus sa vám zavďačí, keď cez noc nebude musieť tráviť žiadne jedlo. Večer si radšej vypite veľký pohár citrónovej alebo grepovej vody (samozrejme bez cukru). Takýto nápoj na noc má aj úžasní detoxikačný účinok. Raňajky po takejto noci by mali prísť do hodiny po prebudení. Najlepšie ovsená kaša s ovocím.

Radi si večer vypijete pohár vínka? Obmedzte to na dva dni v týždni. Napr. v piatok a v sobotu ako odmenu. Alebo si to naplánujte na dni, kedy ste nemali tréning. Možno sa tak lepšie vyspíte a aj dobrý a pokojný spánok prospieva chudnutiu.

Chybou je aj to, kde si presne poviete koľko chcete schudnúť a za aký čas. Zbytočne sa tak viažete na termín a cieľ. Ak sa hneď od začiatku nebude dariť, budete z toho zbytočne v strese. Radšej to vezmite zľahka. Dodržiavaním pravidiel chudnutia, pravidelným pohybom a pevnou vôľou sa  dostanete do cieľa.

A keď sa vám ťažko vzdáva mlsovín, dobre teda, raz za čas si to predsa užiť môžete. Ale rozhodne by to nemalo byť častejšie, ako raz za týždeň. Prijmite to ako odmenu. Ďalší deň môžete zase trochu pritvrdiť.

Pamätajte: „Cvičením je možné nahradiť veľa liekov, ale žiadne lieky nenahradia cvičenie.“ ;-)